“Hakemuksia tulee vuosien jälkeenkin”
Motoajo Oy: Metsäkoneurakoija
Rookie tuotti nurmeslaiselle metsäkoneurakointiyritykselle Motoajo Oy:lle rekryvideon, joka lähti leviämään kuin kulovalkea: videon näki 27.000 ihmistä (ilman mainosrahaa), videota jaettiin yli 90 kertaa ja se poiki yli 500 reaktiota.
Kommenteissa todettiin muun muassa: “Paras työpaikkailmoitus mitä olen ikinä nähnyt”, “Tässähän alkaa pohtia alan vaihtoa” ja sitä rataa.
Mikä olennaisinta, kampanja teki tehtävänsä, ja paikkaan tuli runsaasti hakemuksia – ja tulee edelleen.
“Hakemuksia tulee silloinkin, kun ei ole rekry käynnissä. Viimeisimmässäkin haastattelussa hakija mainitsi videon ja kysyi, että missä täällä on se sauna”, naureskelee Motoajon kehityspäällikkö Jouni Puoskari.
Siun Sote Punahilkan vaatteissa
Siun Sote: Puheterapeuttikampanja
Siun Sotelle tuotimme rekryvideon puheterapeuttihakua varten. Video teki tehtävänsä eli tavoitti kohderyhmän.
“Puheterapeuttikampanja oli hyvä, ja saimme paljon positiivista näkyvyyttä. Punahilkasta tehtiin myöhemmin myös lähihoitajaversio, ja siitäkin saimme paljon positiivista palautetta. Video oli kertakaikkisen hyvä.”, kehuu Siun Soten rekrytointipäällikkö Heli Sivonen.
“Ja yhteistyö Rookien kanssa on aina sujunut vallan mainiosti ja sujuvasti.”
Isolla kauhalla kaupunginjohtaja-brändiä
Outokummun kaupunki: Kaupunginjohtajahaku
Kun Outokumpu haki kaupunginjohtajaa syksyllä 2022, kampanjan suunnittelusta vastuun sai Rookie. Tavoitteena oli kertoa Outokummun vahvuuksista laajemmalle joukolle kuin pelkästään potentiaalisille johtajakandidaateille ja videon keulakuvaksi värvättiin Outokummusta lähtöisin oleva sijoittaja Kim Väisänen.
Suunnitelma onnistui ja monikanavainen kampanja tavoitti kymmeniä tuhansia ihmisiä ympäri maata. Tavoittavuudesta ja kommenteista päätellen kampanja onnistui tavoittessaan:
“Piristävä video, jäi kiva kuva kaupungista”, “Superhyvä video, eikös nuo kaikki ole oikeasti totta?”, “Jes! Kuntakuvan luomisesta aivan loistava video! Yhteiskuntatieteilijääkin alkoi kiinnosta kuntahallinto ihan eri vinkkelistä.”
Kolmen miljoonan näyttökerran Hanke Aki
Pohjois-Karjalan maakuntaliitto: Brändikampanja
Rekrykulmalla toteutetusta brändikampanjasta esimerkki on Arttu Käyhkön kynästä lähtöisin oleva Pohjois-Karjalan kaikkien aikojen vaikuttavin markkinointikampanja tavoittavuudella mitattuna (yhteensä noin kolme miljoonaa näyttökertaa).
”Hanke Aki” -kampanja käynnistettiin suorakirjeellä, minkä jälkeen kampanja jatkui Facebookissa. Kohteena olivat potentiaaliset paluumuuttajat, mutta kampanja tavoitti hyvin paljon suuremman yleisön ja sai myös mediajulkisuutta.
Kampanjaa jatkettiin lopulta peräti 2,5 vuoden ajan.
Linkki: Tsekkaa Akin uutiskirje Facebookista.




Rookie Communications Oy
Puh. 010 212 1790
E-mail: info@rookiecom.fi
Joensuun toimisto: Alasintie 1 A (2. krs), 80130 Joensuu
Helsingin toimisto: Erottajankatu 15–17, 00130 Helsinki
Y-tunnus: 2776850-3
www.rookiecom.fi



